Cultural activities and social excursions podczas kursów w Oxfordzie.

Podczas naszego pobytu po zajęciach zwiedzaliśmy zabytki Oxfordu, a także  braliśmy udział w cultural activities and weekend excursions organizowanych przez szkoły do których uczęszczaliśmy. W Oxfordzie zwiedzaliśmy ogród botaniczny, bibliotekę Bodelian Library, zamek i więzienie oxfordzkie, kościół uniwersytecki, Muzeum Ashmolean, Muzeum Historii Naturalnej i znajdujące się obok Muzeum Archeologiczne - Pitt River Museum, a także college, m.in. Christ Church College, New College, Magdalen College.

Utrwalamy poznane słowka, zwroty i metody pod budynkiem Radcliffe Camera

New College w Oxfordzie
Zwiedzanie Chris Church College
Poznajemy nauczycieli z innych krajów.
Zwiedzamy Christ Church College
Ogród botaniczny w Oxfordzie

Muzeum Historii Naturalnej w Oxfordzie

Zwiedziliśmy wydawnictwo uniwersyteckie Oxford University Press
  W pierwszy weekend  pobytu w piątek wyjechaliśmy do Woodstock, gdzie  zwiedzaliśmy przepiękny pałac Blenheim Palace w rozległym ogrodzie w Woodstocku, a w sobotę wybraliśmy się na wycieczkę zorganizowaną przez szkołę językową do Londynu.
 Pałac Blenheim  w Woodstock
 Zobaczyliśmy Pałac Buckingham i oczywiście nie mogliśmy pominąć zmiany warty pod Pałacem. Odwiedziliśmy między innymi Hyde Park, znajdujący się tuż obok, Tower of London, Tower Bridge, londyńskie city, Muzeum Madame Tussauds, czyli Muzeum Figur Woskowych, w którym można zrobić sobie zdjęcie z celebrytami z całego świata. Zwracaliśmy również uwagę na symbole Londynu związane są z komunikacją: czerwone budki telefoniczne, czerwone piętrowe autobusy oraz metro. Nie ominelismy również górującego nad centrum Londynu – London Eye. W pierwszą niedziele pobytu w Oxfordzie wzięliśmy udział w Cowley Road Carnival. Podziwialismy wspanialych wykonawców oraz główną atrakcję - kolorową paradę różnych kultur w kostiumach.
Tower Bridge

Pomnik królowej Wiktorii w Hyde Parku
Pałac Kensington
Galeria sztuki współczesnej
Na zakończenie weekendu odwiedziliśmy muzeum uniwersyteckie - Ashmolean Museum oraz wybraliśmy się na mszę i koncert chóru do Christ Church Cathedral w Oxfordzie. Weekendowe lekcje w terenie pozostaną na długo w naszej pamięci.

Muzeum Ashmolean
 Podczas drugiego weekendu pobytu wzięliśmy udział w cultural activities and excursions - zwiedzanie Stonehenge i Old Sarum Castle. Podziwialiśmy kamienną budowlę w Stonehenge - jeden z najbardziej rozpoznawanych symboli Anglii, a zarazem jedną z najważniejszych megalitycznych budowli świata. Wybrałyśmy się także do Old Sarum, ogromnego kopca wzniesionego około 500 lat przed narodzinami Chrystusa przez osadników epoki żelaza, a w późniejszym okresie zajętego przez Rzymian, Sasów i Normadów. Poprzez dzieje Old Sarum, ewoluowało z zamku wraz z pałacem królewskim, w gęsto zaludnione miasto z piękną katedrą.

Kamienny krąg w Stonehenge

Stonehenge
Druga grupa nauczycieli wyjechała na wycieczkę do Windsoru, gdzie znajduje się pałac rezydencja królowej Elżbiety II. Zamek składa się z licznych budynków otoczonych murami z wieżami i bramami.  Zamek w Windsorze jest największym zamieszkiwanym zamkiem na świecie. Królowa Elżbieta II przyjmuje tu oficjalnych i prywatnych gości. Mieliśmy okazję obserwować zmianę wart przed Windsor Castle.