Kurs "Creativity in the classroom" w Cambridge.



W dniach 1-12 lipca nasza nauczycielka języka angielskiego mgr Katarzyna Baca, prowadząca również zajęcia na szkolnej świetlicy, wzięła udział w szkoleniu „Creativity in the Classroom” w Cambridge. 

 
Pierwszy dzień kursu "Creativity in the classroom"

Oto jej relacja z kursu.
Pierwszy raz odbywałam szkolenie na campusie uniwersyteckim (w Cambridge). Warunki były bardzo dobre i sprzyjające nauce (Homerton College). Poznałam ludzi z całego świata. W mojej grupie byli bardzo doświadczeni nauczyciele języka angielskiego, żyjący pasją do nauczania innych. Poznałam Brytyjczyka oraz Amerykanina pracujących na politechnice w Makao, chińską dyrektor wydziału filologicznego na Uniwersytecie Ulster w Irlandii Północnej, Brytyjkę żyjącą i pracującą we Włoszech, Francuzkę, która jest metodykiem, szkolącym nauczycieli, hinduskę, uczącą angielskiego w Niemczech oraz Czecha pracującego w jednej z najlepszych szkół średnich w swoim kraju. Wymiana wiedzy i doświadczeń z tymi ludźmi, była dla mnie największym doświadczeniem podczas tego kursu. Tym bardziej, że nasz trener, Thomas Beakes, stwarzał bardzo pozytywną i zachęcającą do dzielenia się, atmosferę oraz angażował nas w wiele aktywności stymulujących do wymiany doświadczeń. 
 
Czym jest kreatywność? - zajęcia z Tomem i ośmioma uczestnikami kursu.

Bardzo podobały mi się wykłady, warsztaty oraz "cultural talks", w których mogli brać udział uczestnicy wszystkich szkoleń. Pozwoliło mi to na zdobycie jeszcze większej wiedzy praktycznej oraz teoretycznej, a także na poszerzenie sieci kontaktów i nowych przyjaźni z ludźmi z innych kursów. Wzięłam udział m.in. w warsztatach na temat akceptowania błędów uczniów, prowadzonych przez Adriana Underhilla, które zrewolucjonizowały mój sposób myślenia, a także w warsztatach "Update your English", na których przećwiczyłam współczesny angielski. Szkolenie pokryło wszystkie tematy, wymienione w programie.


 Dzięki temu szkoleniu odświeżyłam praktykę nauczania w klasie i umiejętności językowe oraz poznałam narzędzia i strategie, dzięki którym umiem zwiększyć kreatywność swoją oraz swoich uczniów. Zyskałam nowe pomysły i dowiedziałam się, jak twórczo dostosowywać lekcje angielskiego do zainteresowań moich uczniów. Podczas kursu, wzięłam udział w różnorodnych aktywnościach edukacyjnych, podzieliłam się pomysłami z nauczycielami z całego świata i stworzyłam własne działania dostosowane do mojego kontekstu we własnej szkole. Kurs rozwinął także umiejętności językowe - język angielski i świadomość międzykulturową w bezpiecznym, przyjaznym i międzynarodowym środowisku.




Tabela dźwięków angielskich stworzona przez Adriana Underhilla




Tematyka poruszana podczas szkolenia:
Kreatywność: co, dlaczego i jak
Strategie rozwoju kreatywności: prostota, połączenie kreatywności, zabawy i podejmowania ryzyka
Kreatywne podgrzewacze
Motywowanie bez motywacji
Technologia i kreatywny nauczyciel
Kreatywne nauczanie gramatyki
Kreatywne nauczanie słownictwa
Nauczanie wymowy w sposób kreatywny
Gry językowe
Używanie sztuki i rysunku
Techniki dramatyczne
Alternatywne metodologie
Twórcze pisanie
Projektowanie materiałów
Ożywianie podręcznika
Używanie muzyki i piosenek
Opowiadanie
Cambridge to piękne miasto, pełne życzliwych ludzi. Podczas mojego dwutygodniowego pobytu, zwiedziłam wiele kolegiów należących do University of Cambridge, płynęłam rzeką Cam, weszłam na wierzę kościoła St. Mary, wzięłam udział w wycieczce do Wimpole Hall oraz Ely oraz w teatrze na świeżym powietrzu - obejrzałam sztukę Szekspira p.t. „Sen Nocy Letniej”. Były to niezapomniane dwa tygodnie, które będą miały długoterminowy wpływ na moją karierę zawodową oraz życie prywatne. Najcenniejszym doświadczeniem są nowe, wspaniałe przyjaźnie z ludźmi z całego świata.
Katedra Ely
Praca w grupie międzynarodowej
Miejsce w którym odbywały się zajęcia
Cambridge
W budynku z czerwonym dachem w 1953 r. odkryto DNA
Biblioteka uniwersytecka, najstarsza księga jest z szóstego wieku.
Corpus Chris of College należący do uniwersytetu w Cambridge.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przygotowania do działań projektowych w Portugalii.

Innowacja "ACTive learning" w oddziale przedszkolnym.