Z wizytą w Portugalii

Naszą przygodę z Portugalią rozpoczęliśmy  20 września na lotnisku w Pyrzowicach, skąd wylecieliśmy do London Stansted, by późnym wieczorem wylądować w Faro. Już od pierwszego dnia pobytu Portugalia zachwyciła nas swoimi krajobrazami, fauną, florą i roślinnością. W sobotę spędziliśmy dzień w Zoomarine – wspaniałym parku rozrywki w którym korzystaliśmy z wielu atrakcji m. in. basenów i zjeżdżalni  wodnych , łódek w  parku dinozaurów i karuzeli. Wiele emocji dostarczył nam pokaz delfinów, papug i fok. W niedzielę 22 września odwiedziliśmy przepiękne plaże Praia do Camilo i Praia Dona Ana, a także korzystaliśmy z ich uroków w obecności ratownika wodnego. Od poniedziałku 23 września rozpoczęliśmy działania projektowe „Open your Eyes, Open your Heart!”  oficjalnym powitaniem z uczestnikami z Finlandii, Hiszpanii, Włoch i Portugalii w Urzędzie Miasta  oraz szkole w Olhao. Wszyscy obejrzeliśmy prezentacje przygotowane przez uczniów szkoły goszczącej, m.in. takie, jak: słownik angielsko – portugalski, dziedzictwo historyczne i wartości Portugalii. Dzięki temu lepiej poznaliśmy kulturę kraju goszczącego. By  poznać się jeszcze lepiej tworzyliśmy w szkole goszczącej wystawę z przywiezionych zdjęć rodzinnych pn. "My family". Kolejnego dnia pojechaliśmy do Faro, gdzie wykonywaliśmy w ramach wolontariatu prace na farmie biologicznej i w banku żywności.  Rozsadzanie  sałaty sprawiło wszystkim ogromną frajdę. W środę rano zwiedzaliśmy targ z żywnością organiczną w Olhao. Odbyliśmy rejs na wyspę Armona, a następnie Culatra, gdzie spacerując plażą w kierunku latarni morskiej  Farol zbieraliśmy muszle, a także napotkane śmieci. Kolejnego dnia odwiedziliśmy Lagoa, spacerując malowniczym szlakiem "7 Vales Suspensos" rozciągającym się przy oceanie. Właśnie tam znajdują się słynne jaskinie, które nasi uczniowie fotografowali w ramach międzynarodowego konkursu fotograficznego. Po południu na uczniów czekały kolejne atrakcje  parku linowego w Albufeira. W piątek 27 września pojechaliśmy do schroniska dla zwierząt w Moncarapacho, gdzie opiekowaliśmy się zwierzętami. Po południu wróciliśmy do szkoły, by wykonać collage z muszelek w międzynarodowych zespołach.Wieczorem odbyło się seminarium "Walczymy z zanieczyszczeniami" oraz prezentacja teatrzyków cieni o tematyce ekologicznej. Po ceremonii rozdania certyfikatów, wspólnie świętowaliśmy  z kolegami z innych krajów podczas kolacji.Ostatnie dni w Portugalii spędziliśmy w stolicy państwa Lizbonie. Odwiedziliśmy ogromne oceanarium, a także odbyliśmy spacer po starym mieście z przewodnikiem.