Kurs dla nauczycieli "Creative use of Technology in the classroom" zakończony sukcesem.


Od 27 lipca do 9 sierpnia nauczycielka j. polskiego Monika Skotarska uczestniczyła w kursie pn. "Creative use of Technology in the classroom", który odbywała się na Malcie. Oto jej relacja z kursu. Swoją przygodę rozpoczęłam 27 lipca, właśnie tego dnia wczesnym rankiem wylądowałam na lotnisku w miejscowości Luqa na Malcie. Już od pierwszego wejrzenia zachwyciłam się cudownymi krajobrazami, widokami i architekturą Malty. W poniedziałek, 29 lipca zaczęłam swój kurs „Creative use of Technology in the classroom”- kreatywne metody wykorzystywania technologii informatycznej na lekcjach w Alpha School of English.    W mojej grupie były:  Czeszki, Hiszpanka, Bułgarka , Węgierka oraz dwóch Polaków. Na początku zajęć każdy z nas  opowiedział krótko o sobie, a także podzielił się informacjami, jakimi metodami  pracuje ze swoimi uczniami na lekcjach oraz jakie narzędzia z technologii informatycznej wykorzystuje w pracy. Sarah, moja nauczycielka krok po kroku prezentowała nam nowe programy, aplikacje  oraz ciekawe pomysły na lekcje, które z pewnością zachwycą uczniów. W pierwszym tygodniu nauki poznałam dużo nowych programów oraz aplikacji, m.in. Miro   i Prezi, dzięki którym można przygotować atrakcyjne prezentacje multimedialne, Quizlet, Edpuzzle oraz Kahoot służące do tworzenia quizów, zagadek, pytań. Dla mnie bardzo interesującym programem okazał się Socrative!, dzięki któremu można przygotować ciekawe lekcje powtórzeniowe w formie quizów (wybierać różne opcje zadawania pytań: wielokrotnego wyboru, krótkiej odpowiedzi, prawda/fałsz). Na zakończenia pierwszego tygodnia zajęć przygotowywaliśmy prezentacje o swoich szkołach w nowo poznanych programach, a przy okazji doskonaliłam swoje kompetencje językowe, dzieliłam się doświadczeniem, poznawałam metody pracy innych nauczycieli. Drugi tydzień zajęć to tworzenie multimedialnych lekcji do wyświetlenia na tablicę interaktywną, program QR Code oraz praca w moim ulubionym programie Movie Maker, w którym robiliśmy krótki film    o pobycie i przygodach na Malcie. W ramach Cultural Activity Day pojechaliśmy do Valletty i Mdiny. W Vallettcie zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w The Malta Experiance, gdzie obejrzeliśmy dwudziestominutowy film dotyczący historii Malty, a następnie odwiedziliśmy: Barrakka Gardens, Parlament. Zarówno Valletta, jak i Mdina zachwyciły mnie zabytkami oraz architekturą, a najbardziej podobały mi się spacery wąskimi uliczkami oraz zdobienia budynków. Pobyt na Malcie  i dwutygodniowy kurs w Alpha School of English pozwolił mi udoskonalić kompetencje językowe, poznać ciekawych ludzi z innych krajów, wymienić doświadczenia, podzielić się swoją wiedzą, a przede wszystkim nauczyć się pracować w nowych programach i aplikacjach komputerowych, które bardzo mi się spodobały. Na pewno wykorzystam zdobytą wiedzę w swojej pracy. Kurs na Malcie zakończył się 9 sierpnia otrzymaniem certyfikatu, była to  świetna przygoda.




 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przygotowania do działań projektowych w Portugalii.

Innowacja "ACTive learning" w oddziale przedszkolnym.